Fundatia Orange da startul proiectului-pilot de educatie digitala prin care isi propune promovarea educatiei digitale la ciclul gimnazial si imbunatatirea, prin metode de lucru interactive si continut digital de tip „invatare prin joc”, a rezultatelor scolare ale elevilor.
Pilotul se desfaşoara in 10 şcoli din mediul rural pe durata anului şcolar 2016 – 2017. Cele 10 scoli primesc un pachet complet pentru elevi si profesori: echipare tehnologica a unui laborator (tablete, videoproiector si laptop), continut educational digital si materiale suport pentru Matematica si TIC, un catalog online, formare dedicata pentru profesori in utilizarea materialelor digitale la clasa, dar si suport permanent.
Digitaliada propune o metoda de educatie bazata pe aplicatii si jocuri digitale – „digital game-based learning (DGBL)”, menita sa completeze metodele clasice utilizate pâna acum la clasa cu resurse educationale bazate pe tehnologie. In cadrul unor ore de matematica si TIC se vor folosi jocuri video si aplicatii cu continut educational cu scopul de a incuraja o implicare mai mare a elevilor la clasa si de a le oferi acestora oportunitati de antrenare in invatarea interactiva si abilitatile necesare pentru societatea globalizata, tehnologica, a secolului 21.
Jocurile digitale propuse in pilot sunt identificate in strânsa legatura cu obiectivele de invatare din programa scolara. Ele sunt completate de aplicatii digitale pentru a oferi profesorilor si elevilor un cadru mai larg de folosire a echipamentelor digitale in timpul orelor.
Plecand de la continutul educational al jocurilor si aplicatiilor, profesorii vor primi exemple de planuri de lectie demonstrative pentru modul in care poate fi folosit continutul digital la clasa. In paralel, pentru TIC, elevii si profesorii vor beneficia de materiale pentru dezvoltarea competentelor digitale pentru tableta si PC dezvoltate de echipa ScratchED la Harvard Graduate School of Education si eliberat de sub licenta Creative Commons, dar si de experti educationali din România. Toate resursele digitale propuse in proiect vor fi disponibile gratuit publicului larg pe platforma online www.digitaliada.ro care-si propune sa devina un hub de continut educational digital.
„Calitatea rezultatelor depinde de calitatea educatiei. Speram ca metoda de <invatare pe baza jocurilor digitale> si a aplicatiilor sa deschida noi drumuri pentru elevi, sa le imbunatateasca rezultatele scolare si sa contribuim impreuna la dezvoltarea educatiei in anii urmatori”, a declarat Dana Deac, Preşedinte al Fundatiei Orange. (A.D.).