Fundația Orange anunță lista celor 10 câștigători ai concursului #Digitaliada 6.0, în care profesorii și elevii au avut ocazia să înscrie resurse educaționale digitale. Cele mai bune proiecte au fost premiate cu echipamente electronice și IT în valoare totală de aproximativ 8.900 de euro.
Ca în fiecare an, competiția a inclus patru mari categorii: Aplicații, Conținut video, Proiectare didactică și Alte materiale educaționale. Pentru fiecare dintre ele a fost premiat câte un material dedicat învățământului primar și unul învățământului gimnazial. Juriul a mai acordat un premiu și pentru cel mai bun material creat de un elev (la Categoria 14-17 ani), precum și Premiul de Popularitate – desemnat de un juriu special, format din elevi.
„În ediția aceasta au fost peste 300 de proiecte înscrise, toate extrem de valoroase și interesante. Am avut foarte multe proiecte bine prezentate și structurate la materii precum istorie, matematică și chimie și m-am bucurat să observ că profesorii au înscris și materiale digitale dedicate pentru sport, muzică și arte creative. Asta demonstrează, încă o dată, că mediul digital poate fi un suport extrem de util în oricare domeniu”, a declarat Ioana Rusu, Jurat concurs și Director Simplon România.
„Mă bucur mult pentru premiu și îl văd ca pe o recunoaștere a muncii depuse pentru a realiza acest proiect. Deși sunt freelencer și lucrez într-un domeniu diferit de cel al educației, mi-am dorit să fac o aplicație care să vină în ajutorul elevilor și profesorilor. Totul a plecat de la pasiunea mea pentru istorie și de la dorința de a progresa în domeniul programării”, afirmă Marius-Cristian Constantin, câștigătorul premiului pentru Aplicații pentru învățământul gimnazial, spune că, deși nu este cadru didactic, și-a dorit foarte mult să dezvolte o aplicație educațională.
Proiectele câștigătoare sunt disponibile în secțiunea Materiale Premiate. Toate materialele înscrise pe www.digitaliada.ro sunt gratuite și pot fi folosite de toți profesorii, elevii și părinții în căutare de resurse educaționale digitale.